Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij Zamknij

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Radkowie - "Asystent Osobisty Osoby Niepełnosprawnej – edycja 2023" - nabór wniosków

Informacje

"Asystent Osobisty Osoby Niepełnosprawnej – edycja 2023" - nabór wniosków

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Radkowie ogłasza nabór wniosków  do realizacji resortowego Programu Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej "Asystent Osobisty Osoby Niepełnosprawnej – edycja 2023" finansowanego ze środków pochodzących z Funduszu Solidarnościowego.

Celem Programu jest zapewnienie usług asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej, mające na celu pomoc uczestnikom Programu zamieszkującym na terenie Gminy Radków w wykonywaniu codziennych czynności oraz w funkcjonowaniu w życiu społecznym, a w szczególności:

  • wykonywaniu przez uczestnika czynności dnia codziennego;
  • wyjściu, powrocie lub dojazdach z uczestnikiem Programu w wybrane przez uczestnika miejsca;
  • załatwianiu przez uczestnika spraw urzędowych;
  • korzystaniu przez uczestnika z dóbr kultury (np. muzeum, teatr, kino, galerie sztuki, wystawy);

Kto może zostać uczestnikiem Programu:

1) osoby niepełnosprawne posiadające orzeczenie o niepełnosprawności:

  1. w stopniu znacznym lub
  1. w stopniu umiarkowanym albo
  2. traktowane na równi z orzeczeniami wymienionymi w lit. a i b.

Osoba niepełnosprawna nie może w godzinach realizacji usług asystenta korzystać z innych usług opiekuńczych lub specjalistycznych usług opiekuńczych.

Przewidywana liczba uczestników Programu, na które Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Radkowie uzyskał dofinansowanie to 10 osób, w tym:

  • 1 osoba posiadająca orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności z niepełnosprawnością sprzężoną
  • 5 osób posiadających orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności
  • 5 osób posiadających orzeczenie o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności.

Zastrzega się możliwość zmiany liczby uczestników bądź grupy docelowej Programu.

Zakwalifikowanie do Programu odbywać się będzie z uwzględnieniem kolejności zgłoszeń uczestników oraz osobistej sytuacji osoby z niepełnosprawnością, a także dostępności usług asystencji osobistej na terenie zamieszkałej gminy, zgodnie z założeniami Programu i przyznanymi środkami finansowymi. W sytuacji zrekrutowania mniejszej od wymaganej liczby uczestników nabór będzie otwarty,   a usługi asystenckie będą przyznawane pod warunkiem dostępnych środków finansowych w ramach Funduszu Solidarnościowego.

Zgodnie z założeniami projektu osoba niepełnosprawna ma możliwość samodzielnego wyboru osoby, która będzie świadczyć usługi asystenta z wyłączeniem osób będących członkami rodziny, opiekunami prawnymi lub osobami faktycznie zamieszkującymi razem z uczestnikiem Programu. Na potrzeby realizacji programu, za członków rodziny należy uznać wstępnych lub zstępnych, małżonka, rodzeństwo, teściów, macochę, ojczyma oraz osobę pozostającą we wspólnym pożyciu, a także osobę pozostającą w stosunku przysposobienia z uczestnikiem.

Wyboru asystenta dokonuje się poprzez złożenie przez osobę niepełnosprawną pisemnego oświadczenia o wyborze asystenta i posiadaniu przez osobę wskazaną dokumentacji potwierdzającej posiadane kwalifikacje, tj:

  1. dokument potwierdzający uzyskanie kwalifikacji w następujących kierunkach: asystent osoby niepełnosprawnej, opiekun osoby starszej, opiekun medyczny, pedagog, psycholog, terapeuta zajęciowy, pielęgniarka, fizjoterapeuta,

lub

  1. co najmniej 6-miesięczne, udokumentowane doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom niepełnosprawnym np. doświadczenie zawodowe, udzielanie wsparcia osobom niepełnosprawnym w formie wolontariatu.

 

Zgłoszenie uczestników następować będzie na podstawie n/w dokumentów:

  • Karta zgłoszenia do Programu;
  • Kopia orzeczenia o niepełnosprawności;
  • Oświadczenie uczestnika programu lub opiekuna prawnego;
  • Formularz przetwarzania danych osobowych dotyczący realizacji Programu;
  • Informacja dla uczestnika.

 

Dokumenty można składać w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Radkowie, Radków 99, 29-135 Radków w godzinach od 7.30 do 15.30 – pokój nr 6, w terminie od 27.01.2023 r. do 09.02.2023 r.

Szczegółowe informacje na temat Programu można uzyskać pod numerem tel. 34 3541120

Osoby zainteresowane zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami dotyczącymi udziału w projekcie, które zamieszczone zostały na stronie internetowej Biuro Pełnomocnika Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych w zakładce Aktualności.

https://niepelnosprawni.gov.pl/a,1416,nabor-wnioskow-w-ramach-programu-resortowego-ministra-rodziny-i-polityki-spolecznej-asystent-osobisty-osoby-niepelnosprawnej-edycja-2023